אמנם לא קראנו על בריאתם של הרקיעים בתנ״ך, אך נרמזנו על קיומם בשמות שונים לתאור שמי השמים ומקום האלהים: הַלְלוּהוּ שְׁמֵי הַשָּׁמָיִם וְהַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל הַשָּׁמָיִם: (שם קמח, ד) קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים׃ (תהלות כט, ג) יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ: (שם יא,ד), יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ׃ (שם כ,ט) לָרֹכֵב בִּשְׁמֵי שְׁמֵי קֶדֶם הֵן יִתֵּן בְּקוֹלוֹ קוֹל עֹז: (שם סח, לד), יְהוָה אָהַבְתִּי מְעוֹן בֵּיתֶךָ וּמְקוֹם מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ׃ (שם כו,ח), שׁמע קוֹל תַּחנוּנַי בשַׁוְעי אליךָ בנשׂאִי ידַי אל דבִיר קדשֶׁךָ׃ (שם כח, ב), מִי יְסַפֵּר שְׁחָקִים בְּחׇכְמָה וְנִבְלֵי שָׁמַיִם מִי יַשְׁכִּיב: (איוב לח, לז)
ישנו כתוב נוסף המתאר רקיעים דומים לרקיעי חנוך ב׳, והוא צוואת לוי:
״והנה נפלה עלי תרדמה וארא הר גבוה ואני בתוכו והנה נפתחו השמים ומלאך ה׳ דיבר אלי ויאמר לוי לוי בוא. ואבוא אל תוך הרקיע הראשון וארא מים רבים תלויים וארא רקיע שני והוא מאיר ונוצץ הרבה מן הראשון וכי נֹגה לבלי חוק בו. ואמר אל המלאך למה הוא כן ויאמר המלאך אל תתמה על אלה כי תראה עוד שמים אחרים בהירים מאלה אשר אין ערוך להם… ועתה שמע על אודות השמים אשר הוראית ועל אלה אשר כהים מתחתם כי ראו את כל מעשי רשע בני האדם. וברקיע השני כל הרוחות המועדים לנקמת בני האדם וכל כוחות הצבא הערוכים ליום הדין לנקום את נקמתם ברוחות התֹהו ובבליעל ועליו אש ושלג וקרח אשר הוכנו ליום דין למשפט ה׳ וצדקוֹ. ואחרי השמים האלה כל המלאכים הגדולים המשרתים והמכפרים לפני ה׳ על כל שגגות הצדיקים והמה יביאו לה׳ ריח ניחוח למנחה וקרבן ללא דם. ולמעלה מהם המלאכים המביאים את התשובות אל מלאכי פני ה׳ ואחרי אלה כסאות ושלטונות ובהם תינשא תמיד שירה לה׳. ובעליון על כל תשכון התפארת הגדולה למעלה מכל קודש וכאשר ישקיף ה׳ עלינו נחרד כלנו והשמים והארץ ותהום ירעדו מפני גאונו ובני האדם לא יבינו זאת ויחטאו ויכעיסו אל עליון.״